Zasada nr 1
Ufaj sobie, ale…
Instynkt czyli tzw. „nos przedsiębiorcy” to istotny element podejmowania decyzji biznesowych i niewątpliwie warto słuchać swojego głosu wewnętrznego. Nie bądźmy jednak przy tym bezkrytyczni. Rozum i rzetelna ocena pozostaje równie ważna – inaczej możesz poddając się emocjom i wdepnąć przez przypadek w biznes, który zaprowadzi Cię donikąd.
Zasada nr 2
Ucz się na błędach…
Najlepiej cudzych. Jeśli jednak trafią Ci się własne błędy, przyjmij je ze spokojem i właściwie przepracuj, aby stały się dla Ciebie lekcją, którą zapamiętasz do końca życia.
Zasada nr 3
W biznesie nie ma porażek, są za to bolesne lekcje.
Lekcje, które już się przydarzyły – warto dokładnie przerobić. Nie lekceważ niczego, co przyniesie Ci życie biznesowe, nawet jeśli z początku wyda Ci się to końcem Twojego biznesowego świata. Jeśli wyciągniesz wnioski z każdej lekcji i wdrożysz je w życie, Twój biznes poszybuje w górę.
Zasada nr 4
Jeśli coś zaczynasz – doprowadź to do końca,
Szkoda czasu na zawieszone tematy. Wprowadzają one chaos w twój biznesowy świat i tworzą destrukcyjny bałagan. Każda nie dokończona sprawa przeszkadza ci w wyjściu na prostą i zakłóca jasną wizję tego, co chcesz osiągnąć i jakimi metodami chcesz to zrobić.
Zasada nr 5
Nie staraj się dopasować do wszystkich.
Twój klient to przysłowiowy „każdy” i warto, abyś o tym pamiętał! Pamiętaj o porzekadle naszych dziadków, że jeśli coś jest dla wszystkich, to tak naprawdę jest dla nikogo. Skup się na targetowym kliencie, którego powinieneś zdefiniować już na początku swojej biznesowej drogi i zabiegać tylko o uwagę tej dokładnie sprecyzowanej grupy adresatów.
Zasada nr 6
biznes to zarabianie, nie zapomnij zatem o tym, że w pewnym momencie musisz skończyć dokładać do biznesu, no chyba że z założenia chcesz prowadzić instytucje non profit. Jeśli jednak chcesz prowadzić dochodowy biznes to określenie granicznej daty inwestycji bez stopy zwrotu zmobilizuje Cię do działania, a obserwacja progresu lub jego braku zweryfikuje Twój plan biznesowy.
Zasada nr 7
Cierpliwość to cnota, a wytrwałość i upór to konieczność.
Nawet w chwilach zwątpienia nie poddawaj się! Będą słabsze momenty, ale jeśli z uporem będziesz parł do przodu, to będą one tylko pouczającym przerywnikiem, jaki zdarzy się od czasu do czasu, pomiędzy chwilami sukcesu.
Zasada nr 8
Rzetelność w wykonywaniu swoich działań buduje Twoją wiarygodność.
Wiarygodność, którą – co istotne, niezwykle łatwo stracić. Odzyskanie wiarygodności biznesowej nie jest proste. Jeśli raz zawiedziesz swojego klienta lub partnera – nie oczekuj, że pozostanie to bez żadnego wydźwięku w Waszych relacjach, a opinia o Tobie nie „pójdzie w biznesowy świat„. To oczywiste, że nie poleca się kogoś, z kogo nie jest się zadowolonym.
Zasada nr 9
Dbaj o klienta swego jak siebie samego.
Tylko wtedy on zadba o Twój rozwój. Dopieszczony klient to Twoja najskuteczniejsza reklama. Dzięki poleceniom zadowolonych klientów Twój biznes dynamicznie przyspieszy. Nie zatracaj się jednak w sukcesie. Niezależnie od postępów wciąż powinieneś pamiętać o dopieszczaniu każdego ze swoich klientów!
Zasada nr 10
Zawsze możesz coś udoskonalić.
Nigdy nie osiadaj na laurach! Ruch to rozwój, dlatego ciągle miej plany na przyszłość i cele do których będziesz dążyć!
Pozdrawiam,
Kasia Daniek
właściciel Euforja Nordic Walking