4 ZASADY zachowania smukłej linii w trakcie i… pomimo Świąt!

0
40

Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia w większości polskich domach rozpoczęły się na dobre – pieczenie pierników, sprzątanie trudno dostępnych zakamarków, planowanie świątecznego wystroju  i oczywiście… menu.

Większość osób na Święta przejada się, tłumacząc, że Święta są raz w roku i można sobie pofolgować lub że głupio jest odmówić babci, mamie czy cioci, która tak bardzo się napracowała, a sernik w tym roku wyszedł jej na tyle wyjątkowo, że zamiast jednego kawałka, zjadło się o kilka porcji więcej… Wymówek pełno, a rezultat? Problemy z trawieniem!

Oczywiście – na rynku dostępne są wszem i wobec rozreklamowane tabletki, przeznaczone na lepsze trawienie czy problemy z wątrobą. Tym podobne rozwiązania, pozostają jednak dobre dla tych, którzy wolą pójść na skróty zamiast zastanawiać się, jak owe tabletki działają na organizm.

Odpowiedz sobie na ważne pytanie:  czy nie lepiej zapobiegać przejedzeniu, aniżeli leczyć się i na dodatek mieć wyrzuty sumienia z powodu obżarstwa?

jedzienie na święta kobbieciarniaJeśli wybierzesz odpowiednio, postaw na kilka praktycznych rozwiązań:

ZASADA I. już na etapie przygotowań wigilijnych dań, możesz smażyć na małej ilości tłuszczu lub bez panierki, wybierać pieczenie zamiast smażenia, zastąpić łyżkę majonezu taką samą ilością musztardy (120 kalorii mniej!). Jeśli jednak nie możesz się rozstać ze smakiem majonezu – wymieszać go pół na pół, z jogurtem naturalnym.

ZASADA II.

Podczas spotkania przy stole możesz wybierać potrawy mniej kaloryczne. Postaraj się także jeść powoli, nie połykając jak pelikan bez przeżuwania, tylko dokładnie gryząc każdy kęs, delektować się jedzeniem!

TRIK DIETETYKA: Jedz z mniejszych talerzy, wówczas taka sama ilość jedzenia będzie wydawać Ci się większa!

ZASADA III.

W dniu, na który zaplanowałeś świąteczne spotkanie nie możesz się głodzić! Myślenie, że w ten sposób dostarczysz organizmowi troszkę mniej kalorii, pozostaje bardzo mylne i kończy się błyskawicznym efektem jojo.

ZASADA IV.

Po uczcie  – pamiętaj o spacerze, nie zważając na warunki atmosferyczne!

Jak nie przejeść się na Święta-Kobbieciarnia

Zdrowych Świąt!

Anastasija Włodarczyk

Autorka: Natura pozytywna

natura-pozytywna-logo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here