ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bogactwo w kobiecych rękach - KobbieciarniaZanim będzie o kobietach, chcę wspomnieć o pieniądzach, a mianowicie o tym, iż obecnie najwięcej pieniędzy znajduje się w posiadaniu osób w wieku 50+.

Teraz chwilę o kobietach. Po pierwsze żyją dłużej niż mężczyźni. Po drugie rośnie liczba kobiet bogatych i ten trend się utrzyma.

Kobiety są bardziej konserwatywne i rozważne, mniej skłonne do ryzyka niż mężczyźni. To kobiety także podejmują decyzje finansowe w gospodarstwie domowym. W obliczu tego, że kobiety posiadają 50% majątku świata, niesie to ogromne skutki dla rynków finansowych. Ustalając strategię sprzedażową i promocyjną dla danego produktu warto mieć to na uwadze.

Planując kampanie marketingowe, szczególnie te, skierowane na rynki zagraniczne, śledźmy uważnie statystyki. Badajmy rynek i kulturę danego kraju. Swój przekaz śmiało możemy kierować do kobiet zamieszkujących kraje Zachodnie np. USA, UK, Francja. Pamiętajmy, jeżeli to możliwe w przypadku danego produktu, o opakowaniu czy kolorach.

Kobiety uwielbiają piękne i estetyczne opakowania; mają również określony gust kolorystyczny. Niemniej, wybór koloru opakowania czy samego produktu powinien uwzględnić odbiór i symbolikę danej barwy; niektóre bowiem kolory są w różnych krajach postrzegane w sposób odmienny, a także zarezerwowany na szczególne okazje, niekoniecznie pozytywne.

Kraje muzułmańskie i azjatyckie znane są z propagowania kultury zdecydowanie nie pro-kobiecej, co za tym idzie,  skierowanie przekazu do kobiet zamieszkujących te rejony świata będzie utrudniony i napotka zapewne wiele obostrzeń. Niemniej, nie eliminuje to samej możliwości wejścia na rynek z produktem dla kobiet, jednakże w tych regionach należy być bardzo ostrożnym i wyważonym.

Trend wskazuje na dalszy wzrost liczby kobiet zamożnych, dlatego marketerzy, stratedzy zdobywajcie nowe rynki, podbijajcie kobiece serca! Szczególnie polecam spojrzenie kobiecymi oczami na produkty, które do tej pory nie były bezpośrednio kierowane do kobiet np. luksusowe samochody. I nie mam tu na myśli używania wizerunku kobiety w reklamie nazwijmy to „produktów codziennego użycia”.

Pozdrawiam,

Anna Wysocka
Właścicielka: UNIVERSE Consulting Doradztwo Eksportowe

- A word from our sposor -