ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Już dawno skończył się czas sprzedaży produktów i usług. Obecnie wygrywać będą tylko ci, którzy potrafią szybko nawiązywać poprawne i długofalowe relacje oraz skutecznie nimi zarządzać. Sprzedaż jest wszędzie, czy nam się podoba, czy nie. Jednak techniki sprzedaży z jakich szkolono i korzystano jeszcze 10 lub 5lat temu, dawno już przestały funkcjonować.

Dlaczego? Obecnie świat jest w całkiem innym miejscu niż kiedyś. Kilka lat temu zauważono, że sprzedaż sensu stricto padła, jej już nie ma. Zdobyto się wówczas na kreowanie potrzeb klientów. Jednak kreowanie potrzeb w dzisiejszym świecie również przestało funkcjonować.

Społeczeństwo broni się przed sprzedażą agresywną, przed sprzedażą manipulacyjną. Powiem więcej, dzisiaj stosując techniki kreowania potrzeb klientów, również nie wygrasz. Wykreowanie  konkretnej potrzeby na rynku kosztuje firmy setki tysięcy lub nawet milionów, czy miliardów dolarów. Na rynku jest cała masa sztucznie i niepotrzebnie „wykreowanych potrzeb ludzkich”.

Najpierw,  wiele z osób łapie się na  niepotrzebne im rzeczy, a za jakiś czas staje się tym zmęczona i dochodzi do wniosku, że ma zbyt dużo potrzeb. Tak „nasycony” klient i cały rynek, z trudem kupi od Ciebie kolejną rzecz lub kolejną usługę, która w jego przekonaniu, nie jest mu potrzebna.

W dobie kryzysu ludzie szybko dochodzą do wniosku, że nie odczuwają już kolejnej, sztucznie wykreowanej potrzeby, a to co mają, jest wystarczające. W obecnych  czasach sukces osiągają zatem tylko ci, którzy potrafią szybko i skutecznie, nawiązywać dobre relacje, a następnie sprawnie nimi zarządzać. Przecież nie sposób odmówić komuś, z kim nawiązało się fantastyczną nić porozumienia. Jeżeli będziesz potrafiła/potrafił błyskawicznie nawiązywać poprawne relacje – sprawą wtórną, będzie sama sprzedaż. Transakcja przyjdzie tu w sposób naturalny.

własna firma kokrporacja kobbieciarniaTo właśnie dlatego, tak często zauważa się tzw. programy lojalnościowe. Firmy zrozumiały, że sam akt sprzedaży jest rzeczą wtórną w przypadku, kiedy opieramy się na dobrze zbudowanych relacjach z klientem.

Program lojalnościowy ma za zadanie wytworzyć swego rodzaju więź między klientem, a firmą, brandem, produktem lub usługą. Łatwiej jest w związku z tym kreować relacje, niż budować potrzebę. Zawsze podchodziłam do technik manipulacyjnych i technik wywierania wpływu w stylu NLP, niezwykle ostrożnie. Z doświadczenia wiem bowiem, iż najskuteczniejszym elementem w osiąganiu sukcesu w biznesie jest zbudowanie długofalowych „więzi” z klientem – tego właśnie uczę się na własnym przykładzie, od przeszło 10 lat.

Dobrze zbudowane relacje z klientem, oparte na zaufaniu, wzajemnym szacunku i sympatii, zawsze wygrywają z „najnowszymi i najbardziej nawet skutecznymi” technikami  wywierania  wpływu, czy manipulacji. 20, 10, nawet 5 lat temu techniki, wywierania wpływu działały świetnie. Zdawały egzamin, bo wówczas były jedyne. Dzisiaj, świat zmienił się nie do poznania, świadomość człowieka również.

techniki sprzedażyKażdy z nas będzie prędzej czy później, przesycony produktem lub usługą, ale nigdy nie nasyci się kontaktem z drugim, sympatycznym człowiekiem, z którym przyjemnie się rozmawia i czuje się dobrze w jego obecności. Klient, którego „złapiesz” na przysłowiowy „LEP” w stylu: „20 najskuteczniejszych technik wywierania wpływu” lub „10 TOP-technik sprzedaży”, każdego dnia narażony jest na dziesiątki innych ofert oraz kontaktów z przypadkowymi przedstawicielami innych konkurencyjnych firm. Jeśli zbudujesz z tym klientem długofalową, poprawną relację, nikt nie przebije Twojej oferty, nawet jeśli będzie trochę lepsza.

Jeżeli poznasz techniki manipulacji i wywierania wpływu i opanujesz najnowsze techniki sprzedaży oraz negocjacji, ale nie będziesz wiedział, w jaki sposób prowadzić dialog z drugim człowiekiem, jak rozpoznać jego typ osobowości i ustalić, co go motywuje, co stresuje, a co całkowicie odstrasza – zawsze, będziesz o krok za tymi, którzy umieją „złapać” klienta na najcieńszą choćby nić, najzwyklejszej, ludzkiej sympatii.

Skup się na poznawaniu samego siebie i innych; inwestuj w poznawanie technik nawiązywania poprawnych relacji z drugim człowiekiem i zarządzania tymi relacjami. To właśnie poprawna kolejność pozyskiwania wiedzy i umiejętności.

własna firma kobbieciarniaNie zaczynaj od magicznych sztuczek manipulacji, wywierania wpływu i technik sprzedaży. To nie działa tak, jak działało 20 i 10, czy 5 lat temu. Dziś zwycięzcą jest ten, kto opanował umiejętność poznawania psychiki człowieka i budowania satysfakcjonujących relacji z klientem. Tylko one stanowią żywą żyłę złota…

Pozdrawiam serdecznie,

Anna Kopciowska

Właścicielka firmy: Your Personal Coach Anna Kopciowska oraz

Praktycznej Szkoły Trenerów Rozwoju Osobistego Time for Changes T4CH

- A word from our sposor -

Chcesz sprzedać produkt lub usługę? Przestań korzystać z technik sprzedaży. NIE działają!