W dobie Internetu jesteśmy wręcz osaczani przez kolejne portale społecznościowe. Obecność na FB jest już obowiązkowa, do tego dochodzi szereg innych mniej lub bardziej popularnych miejsc. Trzeba wykazać się nie lada zręcznością, aby być aktywnym na każdym z tych portali. Dlatego wiele osób rezygnuje z założenia konta na portalach branżowych typu Goldenline czy Linkedin uważając to za zbędną stratę czasu. Czy to faktycznie słuszne rozwiązanie? Jakie są zalety ,,bycia,, on-line w środowisku profesjonalistów?
Szukaj pracy!
Obecnie większość rekrutacji odbywa się w sieci. Poczynając od publikowania ogłoszeń, weryfikacji kandydatów, na przyjmowaniu aplikacji on-line kończąc. Firmy szukają różnych dróg dostępu do pożądanych kandydatów. Nie jest to jeszcze standardem, ale zdarza się coraz częściej, że w tym celu przeglądają różne portale społecznościowe. W związku z tym szukając pracy warto zwiększyć swoje szanse i być widocznym w miejscach, w których potencjalnie możemy być zauważeni. W tym celu warto zbudować profesjonalny profil, aby był jak najbardziej zachęcający i był niejako naszą wizytówką.
Część firm publikuje ogłoszenia o pracę właśnie na tych portalach. Dzięki dodatkowym funkcjom można złożyć aplikacje bezpośrednio na stronie i tym samym wyprzedzić konkurencję.
Kontaktuj się!
Takie portale są świetnym miejscem do budowania sieci kontaktów. Oczywiście zapraszanie wszystkich „jak leci” na pewno nie wpłynie na zwiększenie naszej atrakcyjności na rynku, niemniej jednak dzięki różnorodnym grupom, można rozmawiać i wymieniać opinie z ekspertami, do których na co dzień nie mielibyśmy możliwości dotrzeć. Warto więc wykorzystać te portale, aby poszerzać krąg biznesowych znajomych. Za ich pomocą możemy również dotrzeć do naszych potencjalnych klientów czy dostawców.
Dzięki wspomnianym już grupom również my sami możemy budować swoją pozycję eksperta. Tego typu portale dają szansę na publikowanie własnych treści, artykułów, polecanie różnych wartościowych wydarzeń czy opinii. Jest to świetne rozwiązanie, dzięki któremu praktycznie za darmo możemy promować siebie lub swoją markę.
Dodatkowo dzięki sekcji umiejętności/ rekomendacje możemy zbierać opinie na swój temat i budować swoją wiarygodność wśród potencjalnych pracodawców czy partnerów biznesowych.
Zdobywaj informacje!
Ostatnią, ale równie ważną zaletą profesjonalnych portali jest możliwość poszerzania swojej wiedzy i zdobywania wielu ciekawych informacji. Dzięki różnorodnym funkcjom mamy szansę na znalezienie odpowiedzi na nurtujące nas pytania, bycia na bieżąco w nowościami i wydarzeniami branżowymi czy nawet śledzenia poczynań konkurencji. Dzięki temu nie ma obaw, że coś nam umknie czy ominie.
Zdaję sobie sprawę, że w natłoku najróżniejszych informacji czasem ciężko jest wygospodarować chwilę na kolejny portal. Niemniej jednak, jeśli chcemy rozwijać się i świadomie kreować swój rozwój zawodowy, warto na rzecz Facebooka czy Instagrama zalogować się do profesjonalnego portalu.
Kamila Rosik
doradca zawodowy, autorka: Strefa Kariery