Fanpage fanaberia i strata czasu czy konieczność?

0
27

jak prowadzić fanpage kobbieciarniaKiedy jesteśmy młodym przedsiębiorcą nigdy nie dysponujemy nadmierną ilością czasu, ani pieniędzy. Staramy się więc nie trwonić ani jednego, ani drugiego nadaremnie. Czasem trudno nam się jednak zdecydować co jest tym zbędnym trwonieniem, a co koniecznym poświeceniem czasu i pieniędzy. Przez to nierzadko błądzimy, rzucając i jednym, i drugim w obszary, które powinniśmy zostawić specjalistom bądź odłożyć na inną okazje. Działanie to zwykle nie przyczynia się do naszego rozwoju biznesowego, ani mentalnego.

Na co powinien poświęcać czas i fundusze początkujący biznesmen?

Głownie na 2 rzeczy: budowanie pozycji eksperta i budowanie odpowiedniej jakości produktu/usługi. Dla jasności, bez produktu nie ma dochodowego biznesu, chyba że twoim produktem jest… wiedza ekspercka. Taki model biznesowy jest możliwy, ale ryzykowny. Niebezpieczeństwem opierania biznesu wyłącznie na tzw. pozycji eksperta pozostaje bowiem wątłość i nietrwałość stanu popularności. To oczywiste – dopóki ludzie będą postrzegać Cię, jako osobę ważną, dysponującą wiedzą wyróżniającą ją spośród innych specjalistów, będą chcieli i zabiegali o to, abyś był dla nich wyrazicielem opinii i przewodnikiem w danej dziedzinie, a Twój biznes będzie rozwijał się należycie szybko. Jeśli jednak spadniesz z pozycji eksperta lub zwyczajnie przestaniesz być atrakcyjny dla odbiorców, musisz być gotowy na zmianę swojego modelu biznesowego.

Sfokusujmy się na temacie eksperta. Jak najprościej jest zaistnieć w danym obszarze jako ekspert? Niewątpliwie najistotniejszym jest to, aby posiadać wiedzę i potrafić odpowiednio przekazać ją innym, tak, aby chcieli nas słuchać. Świetnym sposobem na to, aby stać się rozpoznawalnym i kojarzonym z dana specjalnością, branżą, usługą lub produktem bywa zaistnienie w mediach społecznościowych. I to zarówno w obszarze grup dyskusyjnych dotyczących konkretnych zagadnień z naszej dziedziny, jak i na swoim własnym fanpage-u.

Dlaczego warto zacząć od fanpage-a?

Zachęcam do tworzenia fanpage-u, gdyż krok ten, może okazać się idealnym i prawie bez kosztowym sposobem na promocję własna swojej firmy i produktów. Może – o ile będziemy robić to mądrze. W dobie szybkiego przepływu informacji i szerokiego dostępu do wszelkich dóbr i artykułów, musimy zdawać sobie sprawę, z tego, że aby zaistnieć w świadomości potencjalnych naszych klientów, musimy zaproponować im odpowiednio dobrą wartość.

Jakie treści powinien zatem zawierać nasz fanpage, aby zapewnić nam powodzenie?

1. Wartościowe, ale nie przeładowane. Krótko, ale treściwie, a jednocześnie zabawnie – to najlepsza dewiza.
2. Tworzące logiczną całość – nasze przekazy muszą mówić kim jesteśmy my i nasza firma, a co najważniejsze – cały czas winny poruszać się w obszarze naszej branży.
3. Wzbogacone o wizualizacje – zdjęcia, filmy, infografiki to coś, co przemawia obrazem. Tu uwaga – pokazujmy siebie, ale pamiętajmy, że wszystko, co pokażemy wpłynie na nasz wizerunek.
4. Autentyczne – pokazujmy, piszmy i mówmy to, co chcemy przekazać naszym odbiorcom, tylko wtedy, gdy naprawdę tak myślimy i gdy jest to tożsame z nami samymi. Nie ma nic gorszego, niż kreowanie się na kogoś, kim nie jesteśmy i udawanie przy tym eksperta danej dziedziny.

Jeśli macie choć trochę talentu pisarskiego polecam również współpracę z portalami i gazetami, które tematycznie powiązane są z waszymi potencjalnymi odbiorcami. Dzięki ich promocji i wsparciu, znacznie łatwiej będzie wam zaistnieć w świadomości czytelników, jako ekspert danej dziedziny, przekazujący w swoich artykułach wartościowe treści w postaci dobrze podanej wiedzy eksperckiej.

Inwestycja czasu w media czy to społecznościowe, czy tradycyjne zawsze procentuje, pod warunkiem że naprawdę mamy coś do powiedzenia, a jednocześnie jesteśmy w tym przekonujący i autentyczni. Falstart medialny to jeden z większych koszmarów przedsiębiorcy. Trudno zmienić swój wizerunek jeśli już raz publicznie obnażyliśmy własną ignorancję. A zatem, działacie rozważnie!

Pozdrawiam,

Katarzyna Daniek

właściciel: Euforja Nordic Walking

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here