ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ray ban weyfarer kobbieciaria

Pojawiły się w latach 50 XX wieku i szturmem zdobyły pierwszeństwo na damskich nosach. Do dziś trudno wyjaśnić dlaczego akurat Ray-Ban – Weyferer bo o tym modelu mowa, stał się ikoną wśród damskich okularów słonecznych na kolejnych 60 lat.

Być może wynika to z ich wyrazistego kształtu i mocnej, charakterystycznej górnej linii oprawek. Zdecydowany, nieco przerysowany design świetnie prezentował się zarówno w kadrze aparatu fotograficznego, jak i oku kamery. Dzięki temu szybko zyskał zastosowanie w największych produkcjach filmowych. Największej sławy przysporzyła temu modelowi produkcja z lat 60 tych – Śniadanie u Tiffaniego, w reżyserii Blake’a Edwardsa.

Największym przełomem był jednak film Ryzykowny interes z Tomem Cruisem w roli głównej. Przed tym filmem Ray Ban sprzedawał około 18tys sztuk rocznie, po tym filmie 360 tys.!;) Nie sposób nie wspomnieć także kultowego filmu – Blues Brothers;)

W Wayfarerach fotografował się także James Dean lub.. prezydent USA J. F. Kennedy.

ray ban weyfarer kobbieciaria

ray ban weyfarer kobbieciaria

Chwilowo wyparte przez równie charakterystyczne, co przerysowane lenonki lub awiatiory, powróciły z wielkim boomem w początkach XXI wieku. Kilka lat temu na potęgę zaczęły stylizować się w nich amerykańskie celebrytki jak Sienna Miller lub Mary Kate-Olsen.

OLSENSANONYMOUSMKMARYKATEOLSENFASHIONSTYLEBLOGBRIGHTREDLIPSRAYBANWAYFARERSUNGLASSESREDNAILSMANICURECHUNKYRINGSVNECKGREYGRAYTEETSHIRTBLAC

Niestety wraz z oficjalnym powrotem Weyfererów ruszyła również masowa produkcja ich falsyfikatów. Dziś okulary określane mianem „Ray-Ban – Wayferer” kupić można nawet za kilka dolarów, na egipskich lub tunezyjskich plażach. Warto wiedzieć jak odróżnić oryginał od taniej podróbki.

Oto kilka łatwych sposobów:

  • Po pierwsze, nachylenie szkieł okularów do ich „noska”. Szkła i nosek oryginalnych Weyfererów leżą w stosunku do siebie pod kątem ostrym, w delikatnym nachyleniu.
  • Po drugie, napisy. Na prawym nauszniku powinno być napisane „WAYFARER Hand Made In Italy” wraz z charakterystycznymi literami CE. Na lewym – numer modelu (RB2140), kolor (901 w przypadku czarnego) oraz wymiary, np. 50 22, przedzielone kwadracikiem. Na końcu – cyfra i litera. Warto zwrócić uwagę na jakość sporządzenia napisu, czy napis jest równy, czy litery nie są rozmyte albo krzywe.
  • Po trzecie, szkła. Na lewym szkle są wygrawerowane litery RB, tuż pod zawiasem. Na prawym jest napis Ray-Ban, nadrukowany w górnej części.
  • Po czwarte, naklejka. Na jednym ze szkieł jest też złoto-czarna naklejka – zwróć uwagę, czy jest na niej napisane Luxottica, a nie Bausch & Lomb. Ta ostatnia marka już od kilkunastu lat nie produkuje Ray-Banów!
  • Po piąte, opakowanie. Karton swoją drogą warto sprawdzić (na jednym boku musi się znajdować naklejka z danymi okularów, jak. np. kolor czy rozmiar, ale to akurat nie jest wyznacznik, bo zdarzają się podrobione okulary w oryginalnym kartonie). Ważne jest również etui.
  • Po szóste, etui. Etui jest uszyte z materiału przypominającego skórę i raczej nie jest gładkie. Co ważne – złoty nadruk z boku ma być złoty a nie żółty i bardzo wyraźny, nie ma mowy o krzywym nadruku. Tu też zwróć uwagę na słowo „Luxottica” – to od lat producent Ray-Banów. Na zatrzasku wygrawerowane winno być logo marki.1

Jeśli więc decydujemy się postawić na klasykę – zadbajmy by była ona traktowana z należytą pieczołowitością wykonania;)

ray ban weyfarer kobbieciaria

1: cytat wyliczenia – www.kimono.pl

- A word from our sposor -

IKONICZNE WEYFARERY – skąd wynika ich fenomen?