To pytanie zadała mi jakiś czas temu poirytowana klientka. Zaraz potem dodała, ciągle wzburzona: Skąd ją brać?! Kobieta była właścicielką drukarni, a osoby, które korzystają z jej usług coraz częściej oczekiwały od niej niesztampowych wzorów wizytówek, rollupów czy ulotek, pokładając w niej i jej pomysłowości ogromne nadzieje.
No właśnie, CO CI DAJE KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE?
Moim zdaniem – NIESAMOWITĄ PRZEWAGĘ! W końcu na rynku, w Twojej branży, jest mnóstwo firm podobnych do Twojej:… kosmetycznych, budowlanych, szkoleniowych, farmaceutycznych itd. TWOJA KONKURENCJA DZIAŁA BARDZO DOBRZE! Tak dobrze, jak Ty. Działacie bardzo podobnie i nie różnicie się od siebie znacząco. O klienta walczycie… ceną! Zgodzisz się ze mną, że to nie zawsze uczciwa walka? Właśnie wtedy z odsieczą przychodzi Ci kreatywność!
Kreatywność w biznesie może dotyczyć różnych rzeczy:
– tego jaki będziesz mieć wizerunek biznesowy (jestem współtwórczynią organizacji dla kobiet Liga Kobiet Sukcesu, gdzie przełamałyśmy sztywny wizerunek kobiet biznesu, poprzez dodatki typu pin up);
– tego, jak będą prezentować się Twoi pracownicy (dwa miesiące temu byłam na konferencji, gdzie osoby z obsługi technicznej, miały na tylniej stronie koszulek wypisane wielką czcionką swoje imiona z adnotacją, że chętnie pomogą uczestnikom wydarzenia oraz logiem organizatora);
– tego, jak wyróżnisz lokal swojej firmy w pasażu innych, mu podobnych. itd.
Aby zainspirować Cię do przemyślenia tego, jak kreatywnie i oryginalnie możesz wyróżnić się na rynku – podam Ci przykłady kliku moich klientów, którym z sukcesem pomogłam w tym procesie:
- STOMATOLOG
Otwierał gabinet w podpoznańskiej miejscowości.
Dwa tygodnie przed otwarciem obszedł okolicznych mieszkańców. Przedstawił się im osobiście, rozdał ulotkę razem z próbką pasty do zębów i zaprosił do nowej kliniki.
EFEKT?!: Już w drugim miesiącu działalności, miał zapisy na trzy tygodnie do przodu! - AGENCJA REKLAMOWA
Na targach, pracowników agencji przebraliśmy za rzymskich legionistów. Dlaczego???
Bo pomagają swoim klientom w zdobywaniu nowych rynków, tak skutecznie, jak robili to rzymscy legioniści, podbijający barbarzyńskie terytoria.
EFEKT?!: Każdego dnia targów tłumy na stoisku!
Baza 2000 nowych kontaktów!
150 umówionych spotkań z potencjalnymi klientami! - FIRMA SZKOLENIOWA
To pomysł, który sama wcieliłam w życie na szkoleniu dla menadżerów z „Zarządzania stresem”. Szkolenie rozpoczął pożar – który skutecznie imitował dym z saletry.
EFEKT?!: Uczestnicy szkolenia – niesamowicie wdzięczni za możliwość pracy w bardzo stresujących okolicznościach i… KOMPLET UCZESTNIKÓW NA DWA KOLEJNE SZKOLENIA – NA MIESIĄC PRZED WYZNACZONYM TERMINEM!
Jak widzicie, kreatywność gwarantuje, że wyróżnimy się na rynku. Zostaniemy zapamiętane i będziemy polecane dalej. Dlatego, jeśli chcesz się wybić, poćwicz dziś swoje szare komórki! Wymyśl minimum 10! zakończeń zdań poniżej:
Co by było gdybyśmy mieli trzy nogi zamiast dwóch…
Co by było gdyby krople deszczu miał kolor żółty…
Co by było gdybyśmy spali 15 godzin na dobę…
Joanna Bogielczyk
coach, twórczyni Ligi Kobiet Sukcesu
autorka bloga: www.bogielczyk.com/blog