ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

kreatywność w biznesie kobbieciarniaCzy KREATYWNOŚĆ jest tak bardzo potrzebna w biznesie?!

To pytanie zadała mi jakiś czas temu poirytowana klientka. Zaraz potem dodała, ciągle wzburzona: Skąd ją brać?! Kobieta była właścicielką drukarni, a osoby, które korzystają z jej usług coraz częściej oczekiwały od niej niesztampowych wzorów wizytówek, rollupów czy ulotek, pokładając w niej i jej pomysłowości ogromne nadzieje.

No właśnie, CO CI DAJE KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE?
Moim zdaniem – NIESAMOWITĄ PRZEWAGĘ! W końcu na rynku, w Twojej branży, jest mnóstwo firm podobnych do Twojej:… kosmetycznych, budowlanych, szkoleniowych, farmaceutycznych itd. TWOJA KONKURENCJA DZIAŁA BARDZO DOBRZE! Tak dobrze, jak Ty. Działacie bardzo podobnie i nie różnicie się od siebie znacząco.  O klienta walczycie… ceną! Zgodzisz się ze mną, że to nie zawsze uczciwa walka? Właśnie wtedy z odsieczą przychodzi Ci kreatywność!

Kreatywność w biznesie może dotyczyć różnych rzeczy:
– tego jaki będziesz mieć wizerunek biznesowy (jestem współtwórczynią organizacji dla kobiet Liga Kobiet Sukcesu, gdzie przełamałyśmy sztywny wizerunek kobiet biznesu, poprzez dodatki typu pin up);
– tego, jak będą prezentować się Twoi pracownicy (dwa miesiące temu byłam na konferencji, gdzie osoby z obsługi technicznej, miały na tylniej stronie koszulek wypisane wielką czcionką swoje imiona z adnotacją, że chętnie pomogą uczestnikom wydarzenia oraz logiem organizatora);
– tego, jak wyróżnisz lokal swojej firmy w pasażu innych, mu podobnych. itd.

kreatywność w biznesie kobbieciarniaAby zainspirować Cię do przemyślenia tego, jak kreatywnie i oryginalnie możesz wyróżnić się na rynku – podam Ci przykłady kliku moich klientów, którym z sukcesem pomogłam w tym procesie:

  • STOMATOLOG
    Otwierał gabinet w podpoznańskiej miejscowości.
    Dwa tygodnie przed otwarciem obszedł okolicznych mieszkańców. Przedstawił się im osobiście, rozdał ulotkę razem z próbką pasty do zębów i zaprosił do nowej kliniki.
    EFEKT?!: Już w drugim miesiącu działalności, miał zapisy na trzy tygodnie do przodu!
  • AGENCJA REKLAMOWA
    Na targach, pracowników agencji przebraliśmy za rzymskich legionistów. Dlaczego???
    Bo pomagają swoim klientom w zdobywaniu nowych rynków, tak skutecznie, jak robili to rzymscy legioniści, podbijający barbarzyńskie terytoria.
    EFEKT?!: Każdego dnia targów tłumy na stoisku!
    Baza 2000 nowych kontaktów!
    150 umówionych spotkań z potencjalnymi klientami!
  • FIRMA SZKOLENIOWA
    To pomysł, który sama wcieliłam w życie na szkoleniu dla menadżerów z „Zarządzania stresem”. Szkolenie rozpoczął pożar – który skutecznie imitował dym z saletry.
    EFEKT?!: Uczestnicy szkolenia – niesamowicie wdzięczni za możliwość pracy w bardzo stresujących okolicznościach i… KOMPLET UCZESTNIKÓW NA DWA KOLEJNE SZKOLENIA – NA MIESIĄC PRZED WYZNACZONYM TERMINEM!

Jak widzicie, kreatywność gwarantuje, że wyróżnimy się na rynku. Zostaniemy zapamiętane i będziemy polecane dalej. Dlatego, jeśli chcesz się wybić, poćwicz dziś swoje szare komórki! Wymyśl minimum 10! zakończeń zdań poniżej:
 Co by było gdybyśmy mieli trzy nogi zamiast dwóch…
 Co by było gdyby krople deszczu miał kolor żółty…
 Co by było gdybyśmy spali 15 godzin na dobę…

Joanna Bogielczyk
coach, twórczyni Ligi Kobiet Sukcesu

autorka bloga: www.bogielczyk.com/blog

- A word from our sposor -

Pytanie do coacha KoBBieciarni: Czy kreatywność w biznesie jest W OGÓLE potrzebna?