ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Wiosna nadeszła – już czuć ją w powietrzu i widać niemal na każdym kroku. Wraz z wiosną, przychodzi do nas nieposkromiona, niczym nie dająca zwalczyć się potrzeba, uporządkowania otoczenia. Natchnione, zmieniającym się za oknem widokiem ogrodu, zaczynamy globalne porządki – przeglądamy szafy, reorganizujemy kuchnię, wymieniamy to, co stare i niepotrzebne, na nowe i nieco bardziej frywolne. Bywa jednak, że idziemy o krok dalej i podejmujemy radykalne zmiany swojego wyglądu: odświeżamy fryzurę, wyrzucamy niepasującą garderobę lub decydujemy się na nowe zabiegi. Okazuje się jednak, że naprawdę warto wykorzystać tą wiosenną energię także, do uporządkowania własnego biznesu. Od czego jednak zacząć?

Zrób porządek w miejscu pracy

To pytanie może wydać się zabawne, mimo to jednak – odpowiedz: kiedy tak naprawdę porządkowałaś swoje biurko? No właśnie; tego się obawiałyśmy…

wiosna biuro biurkoW szufladach, podobnie jak i u nas, zalegają zapewne stare papiery, połamane ołówki i niedziałający kalkulator. Przypomnij sobie, ile niepotrzebnych rzeczy, wala się na biurku… A pod biurkiem? Może stare pudło, do którego od miesięcy wrzucasz wszystko, z czego aktualnie nie korzystasz?

Brzmi znajomo? Zatem mamy dla Ciebie odpowiedź.

Wiosenne porządki w swoim biznesie, rozpocznij od uporządkowania własnego miejsca pracy – zorganizuj je na nowo, usuń niepotrzebne przedmioty, wymień to, co nie działa na nowe. Może najwyższa pora przestawić biurko i na nowo zaaranżować swoje miejsce pracy? To także, świetny pomysł na zyskanie nowej energii do pracy!

Zweryfikuj działania reklamowe

Kiedy ostatni raz usiadłaś i przeanalizowałaś swoje działania reklamowe? Minęło kilka miesięcy? Nie szkodzi! To idealny moment, aby doznać wiosennego przebudzenia, dokonać analizy rynku i wprowadzić konstruktywne zmiany. Poświęć czas na zweryfikowanie tego, jakie efekty chciałaś osiągnąć inwestując w konkretną reklamę i czy udało Ci się osiągnąć zamierzony skutek. Nie? – ustal koniecznie „dlaczego”.

Poczytaj o nowych trendach i kanałach dotarcia do klientów. Jeśli współpracujesz z podwykonawcą np. agencją SEO, zorganizuj spotkanie podczas, którego będziecie mogli porozmawiać o dotychczasowej współpracy i zaplanować kolejne kroki.

Uporządkuj wizytownik

Twój wizytownik pęka w szwach, a wizytówki wysypują się na biurko, gdy tylko go podnosisz? To wspaniale, ale ile z tych kontaktów jest jeszcze aktualnych? Z iloma tak naprawdę współpracujesz?

Wiosenne porządki to doskonały moment na organizację wizytownika i… grona potencjalnych kontrahentów. Zacznij od wyrzucenia wizytówek o których wiesz, że są nieaktualne (np. wówczas, gdy ktoś zmienił pracę).  Na pewno masz też wizytówki, które nic Ci nie mówią – nie pamiętasz kim jest osoba, która Ci je wręczyła ani w jakich okolicznościach je otrzymałaś. Tych ostatnich, także – możesz pozbyć się bez wyrzutów sumienia; z pewnością Ci się nie przydadzą.

Zostaw wizytówki osób, z którymi jesteś lub byłaś w kontakcie, nie dalej aniżeli kwartał temu. Przemyśl, jak chcesz zorganizować swój wizytownik pod kątem własnego biznesu: alfabetycznie, branżami, z podziałem na klientów lub dostawców? Ważne, aby było to wygodnie dla Ciebie i obyś mogła dalej, konsekwentnie uzupełniać swoje zbiory.

uporządkowane miejsca pracy

Odezwij się do dawnych klientów, dostawców, partnerów

Po uporządkowaniu wizytownika, pora na odświeżenie kontaktów. Wytypowałaś już grupę osób z którymi miałaś jakkolwiek obiecujące „relacje” w ciągu ostatnich 3-4 miesięcy. To dobry moment, żeby znów się odezwać. Napisz lub zadzwoń do dawnych klientów, zapytaj o ich aktualne działania i plany na ten rok. Postaraj się umówić kilka spotkań z najważniejszymi klientami, przygotuj nową ofertę. Skontaktuj się również z firmami,  z którymi współpracujesz, choć w rzeczywistości, ostatnio ogranicza się to wyłącznie do wymiany logotypów na Waszych stronach internetowych. Zorganizuj spotkanie i zaplanujcie razem wspólne działania na wiosnę.

Odezwij się również do swoich dostawców i podwykonawców z których byłaś zadowolona, a mimo to, chwilowo nie współpracowaliście. Może mają nową, ciekawą ofertę?

Odśwież materiały reklamowe

Wiosenne porządki dotyczą również Twoich materiałów reklamowych – tych internetowych i tych, które dystrybuujesz bezpośrednio. Popatrz chłodnym okiem na swoją stronę internetową, może wymaga niewielkiego liftingu? Pomyśl jak ją odświeżyć, uzupełnij o nowe ciekawe treści, zaktualizuj zdjęcia.

własna firma kokrporacja kobbieciarniaPrzyjrzyj się materiałom drukowanym – swoim wizytówkom, folderom, ulotkom… Kiedy ostatni raz zmieniałaś coś w grafice? Może warto poprosić grafika o nowe propozycje, odświeżyć projekty, zaktualizować informacje… Bardzo często materiały drukowane zalegają latami, są dawno nieaktualne, ale i tak rozdajemy je klientom. Podczas tegorocznych porządków biznesowych przygotuj nowe, pomysłowe i aktualne ulotki i katalogi.

Zaplanuj działania

Wiosna to drugi po początku roku moment, kiedy mamy postanowienia  – zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Wykorzystaj energię, jaką czujesz wraz z pierwszymi słonecznymi dniami i zaplanuj swoje działania na najbliższe tygodnie. Poświęć kilka godzin na to, żeby porządnie przemyśleć, z kalendarzem w ręku, co musisz i chcesz zrobić.

Przygotuj sobie listę spotkań, konferencji, warsztatów, w których chcesz uczestniczyć. Opracuj bazę potencjalnych klientów do których chcesz się zgłosić z propozycją współpracy. Planujesz nowe działania marketingowe? Wpisz je do swojego kalendarza, przemyśl budżet, wynotuj efekty jakich oczekujesz – tak, żebyś mogła później zweryfikować i przeanalizować podjęte aktywności. Masz zaległości w sprawach organizacyjnych, chcesz coś zmienić w swoich zasobach personalnych, od dawna myślisz o zmianie lokalizacji albo biura księgowego? Wpisz również te sprawy do kalendarza i konsekwentnie trzymaj się terminów, które sobie wyznaczysz.

bałagan w biurzePamiętaj, że na wiosnę nie tylko Ty robisz porządki w swoim biznesie. Również Twoi klienci odświeżają kalendarze, wizytowniki, planują nowe działania; są bardziej aktywni i otwarci na współpracę. Aby wykorzystać optymalnie ten czas, przygotuj się odpowiednio i z nową energią oraz uporządkowaną głową – ruszaj na podbój rynku!

Powodzenia!

Natalia Kościuk

właścicielka: pracownia-biznesu.pl

- A word from our sposor -

Uporządkuj swój biznes na wiosnę!